Steinway & Sons model D 274

Takket været stor hjælp fra ENV-Fonden, A.P. Møllers Fond, Hjørring Kommune, egen financiering fra Hjørring Musikforening og Vendsyssel Festival og mindre yderligere donationer er det lykkedes for Hjørring Musikforening og Vendsyssel Festival i fællesskab at erhverve et Steinway & Sons D274 koncertflygel til stor glæde for musiklivet i Hjørring. Flyglet ejes i fællesskab af Hjørring Musikforening og Vendsyssel Festival og bliver placeret i Festsalen på Hjørring Gymnasium & HF Kursus, hvor vore koncerter også afholdes.

Det har været en lang, krævende og spændende proces. Mandag d. 15. juni 2015 blev flyglet leveret af firma Juhl-Sørensen. Der var repræsentanter til stede fra Hjørring Musikforening, Vendsyssel Festival og Hjørring Gymnasium og vi fulgte alle spændt opstilling af det store instrument. Det er den største koncertmodel - 274 cm langt og vejer 480 kg. Flyglet er bygget december 2012.

Ankomst

Flyglet er indkøbt hos pianofirma Juhl-Sørensen. Transportfirma fra Århus balancerer 480 kg på rampen.......!

På vej til koncertsalen

Flyglet triller med "let hånd" ind i koncertsalen.

Klar til udpakning

Instrumentet er omhyggeligt indpakket så der ingen skader opstår under transporten.

Ben og pedaler monteres

Transportfolk og  hjælpere får hurtigt samlet det store instrument.

På podium i koncertsalen

Flygler er anskaffet i fællesskab med Hjørring Musikforening og Vendsyssel Festival.

Model D 274

Steinway & Sons model D (274) nummer 593303 (bygget dec. 2012).

Stemning

Pianostemmer og instrumentmager Ernest Pedersen  sørger for "den gode stemning" før koncerter.

Festsalen

Festsalen har plads til 300 personer.

Indvielseskoncert 15/7 2015

Tove Lønskov og Rodolfo Llambias spille indvielseskoncert. Tove Lønskov har medvirket ved udvælgelse af  instrument.