Koncerter spillet i 2010

Nytårskoncert
Søndag d. 24. januar 2010

Salen i Metropol, Hjørring m. blæserkvintet, klaver, bas og trommer - alle medlemmer af Aalborg Symfoniorkester

Den Danske Horntrio
Lørdag d. 27. februar 2010
SALEN, Metropol, Hjørring

Salen i Metropol, Hjørring Den Danske Horntrio består af tre fremtrædende danske musikere: Koncertmester i DR symfoniorkester, Christina Åstrand, pianist, cembalist og organist i samme orkester, Per Salo og solohornist i Sjællands Symfoniorkester, Jakob Keiding. De har alle tre en bemærkelsesværdig solistkarriere, men er også flittige kammermusikere, der indgår i forskellige ensembler, heriblandt Den Danske Horntrio

Marianna Shirinyan (klaver)
Søndag d. 21. marts 2010
SALEN, Metropol, Hjørring

Salen i Metropol, Hjørring Armensk fødte pianist Marianna Shirinyan har været bosat i Danmark siden 2003, hvor hun blev ansat som pianist i Esbjerg Ensemble.Hun har bl.a. vundet priser i ARD Musikkonkurrencen i München i 2006. og været solist med flere danske og tyske symfoniorkestre. Hun spiller i løbet af sommeren på en lang række danske festivaler: Frederiksværk Festival, Bornholm Festival, Fanø Summer Concerts, Copenhagen Summer Festival, Århus Summer Concerts, Schubertiade Roskilde og Esbjerg International Chamber Music Festival.

Jacob Kullberg (cello) & Katya Apekisheva (klaver)
Søndag d. 18. april 2010
SALEN, Metropol, Hjørring

Salen i Metropol, Hjørring Jacob Kullberg er bosat er i København og fordeler sin tid ligeligt mellem solooptrædener og kammermusikkoncerter og underviser desuden på Det Kgl. Danske Musik-konservatorium. Han har uropført adskillige værker skrevet til ham af komponisten Per Nørgård og har editeret og trans-skriberetdennes værker til udgivelse på Edition WilhelmHansen.

Nightingale String Quartet
Søndag d. 12. september 2010 16.00
SALEN, Metropol, Hjørring

Nightingale String Quartet blev dannet i foråret 2007 og består af Gunvor Sihm og Josefine Dalsgaard, violin, Marie Louise Broholt Jensen bratsch og Louise Schwab, cello. Alle fire studerer på det Kongelige Danske Musikkonservatorium med Tim Frederiksen som kammermusiklærer. I juni 2008 vandt kvartetten 1. pris i DKDM årlige kammermusik-legatkonkurrence. I februar 2009 efter at have spillet sammen i kun halvandet år, vandt kvartetten 2. pris ved P2´kammermusikkonkurrence.

Eugene Mursky (klaver)
Søndag d. 24. oktober 2010
SALEN, Metropol, Hjørring

Salen i Metropol, Hjørring Eugene Mursky er født i Tashkent. Han begyndte at spille klaver som 6 årig. Har spillet over hele verden. Bor nu i Tyskland. Han har påbegyndt for pladeselskabet (Profil Classis) indspildning af alle Chopin´s klaverværket i anledning af 200 året for Chopin´s fødsel i 2010.

Trio Ismena
Søndag d. 21. november 2010
SALEN, Metropol, Hjørring

Salen i Metropol, Hjørring Trio Ismena blev dannet i 2004. De tre musikere var på daværende tidspunkt alle studerende ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Trioen er alsidig i sit repertoirevalg og dens interesse for ny musik har ført til spændende samarbejder med nulevende danske komponister. Som prisvindere i flere konkurrencer, bl.a. DRs Kammermusikkonkurrence 2006, blev dørene åbnet for koncerter i det meste af det danske land. Trio Ismena har arbejdet med forskellige store kapaciteter som Tokyo Kvartetten, Gerhard Schultz fra Alban Berg Kvartetten samt Vermeer Kvartetten.