TRIO GEMINI
Søndag d. 5. marts 2017 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus

Trio Gemini er en nyetableret klavertrio (2012), som består af tre unge talentfulde musikere. Trioen har optrådt på nogle af de mest etablerede festivaler i Danmark. Jakob Alsgaard Bahr (klaver) og Pedersen-tvillingerne Karen Johanne (violin) og Kirstine Elise (cello) har alle færdiggjort en solistuddannelse ved et af de tre danske musikkonservatorier (Aarhus, København og Odense). De er hver især alsidige musikere med fremtrædende karrierer inden for solospil, kammermusik, orkesterspil, folkemusik og undervisning. Med afsæt i denne alsidighed vil trioen tilføre nye oplevelser til den danske og internationale kammermusikscene.

Program: Gade, Liebermann, Schubert

ÅRHUS INTERNATIONAL PIANOCOMPETITION
Onsdag d. 15. marts 2017 kl. 19.30
Vendsyssel Teater, Musiksalen

Aarhus International Piano Competition finder sted fra den 10. - 18. marts 2017 i Aarhus. Der arrangeres koncerter i jyske musikforeninger for de deltagere, der ikke kommer i finalen. Hjørring Musikforening har afholdt koncert i 2013 og 2015 med deltagere, som ikke gik videre til finalen og igen i 2017 spilles en koncert med 3 - 5 meget dygtige unge pianister fra konkurrencen. Og vi kan godt afsløre - med erfaringer fra 2013 og 2015 - at pianistniveauet er på et meget højt niveau!
Koncerten bliver samtidig en indvielse af Vendsyssel Teater´s helt nye Steinway flygel.
Medlemmer fri adgang.
Billetpris (ikke-medlem) 100 kr.

CARL NIELSEN KVARTETTEN
Søndag d. 30. april 2017 kl. 15
NB! Aflyst p.g.a. sygdom
NB! Ny dato: 26. november 2017 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus

Søren Elbæk (primarius), Bjarne Hansen (2. violin), Rafael Altino (bratch), Michaela Fukacova (cello). De fire musikere, som hver især er internationalt etablerede navne med mange års kammermusik og solistisk erfaring, har ikke blot musikken til fælles. De er alle bosat på Fyn, som er Carl Nielsens højt elskede fødeø.
Program:
G. Puccini "Crysantheme" for Stryge Kvartet
A. Dvorak Strygekvartet op. 96 F-Dur
C. Nielsen Strygekvartet nr. 1 i g-mol op. 13

NICKIE JOHANSSON & MOGENS DALSGAARD
Søndag d. 3. september 2017 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus

Mogens Dalsgaard tilhører eliten af pianister med et bemærkelsesværdigt virke i Danmark og i udlandet. Ikke mindst de koncerter, hvor han på en oplysende og ofte underfundig og humoristisk måde fortæller om den musik han spiller, har været medvirkende til hans store popularitet. Nickie Johansson er uddannet på Det Fynske Musikkonservatorium. Hun har sunget solistpartier bl.a. på Den Ny Opera, Valdemars Slots Sommeropera og Den Fynske Opera. Heriblandt Donna Elvira i Don Giovanni, Drusilla i Poppeas Kroning, Serpetta i La Finta Giardiniera og Belinda i Dido og Aeneas.

ENSEMBLE AMADEUS COPENHAGEN
Søndag d. 24. september 2017 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus

Ensemble Amadeus Copenhagen tilbyder et spændende program med to af Mozarts elskede klaverkoncerter i kammerversion. Med Morten Mogensen ved hammerklaveret og ensemblets strygere på originalinstumenter, prøver de at komme tæt på den oprindelige Mozart.

Program: Boccherini: Strygekvintet i B-dur
Mozart: Klaverkoncert nr. 12 i A-dur, KV 414
Mozart: Klaverkoncert nr. 20 i d-mol, KV466

RIKKE SANDBERG, klaver
Søndag d. 29. oktober 2017 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus

Rikke Sandberg er en af de mest hyldede unge musikere i Danmark. Siden sin debut fra Det Kongelige Danske Musikkonservatoriums Solistklasse i 2002 har hun ikke modtaget andet end roser fra anmelderne for sine solooptrædener og cd-indspilninger og i 2005 modtog hun den prestigefyldte Anmelderringens Kunstnerpris.

Program: Brahms: 8 klaverstykker op. 76 - Variationer over en ungarsk lied op. 21 nr. 2 - m.m.

MORTEN ZEUTHEN & AMALIE MALLING
Søndag d. 19. november 2017 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus

Morten Zeuthen og Amalie Malling udgør en af landets fineste cello-klaverduoer. De har hver især spillet en central rolle som solister i det danske musikliv og har som duo haft et frugtbart samarbejde i en lang årrække. Sammen har de bl.a. spillet koncerter på alt fra de mindste steder til Carnegie Hall i New York, Wigmore Hall og Casals Hall i London.

Beethoven: 12 variationer over et tema fra Händels Oratorium ”Judas Maccabäus”, WoO 45
Beethoven: Sonate C-dur for cello og klaver op.102 nr.1 (1815)
Beethoven: 7 variationer over temaet ”Bei Männern,welche Liebe fühlen” fra Mozarts opera ”Tryllefløjten”, WoO 46 (1801)
Poul Rovsing Olsen: Sonate for cello og klaver op.34 (1955-56)

JENS ELVEKJÆR
Søndag d. 26. november 2017 kl. 15
(Erstatningskoncert for aflyst koncert d. 30. april)
Hjørring Gymnasium & HF Kursus

Den annoncerede erstatningskoncert med Carl Nielsen Kvartetten er aflyst.
Det er lykkedes at engagere Jens Elvekjær (pianist) til en solokoncert med et flot program:

J. Haydn: Klaversonate nr. 59,
F. Chopin: Klaversonate nr. 3 h-mol op. 58