Koncerter spillet i 2016

Niklas Sivelöv (klaver)
Søndag d. 24. januar 2016 kl. 16.00
Hjørring Gymnasium & HF-Kursus

Niklas Sivelöv er en af Skandinaviens bedste pianister. Han er ansat som professor ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Der er dog ikke meget professoragtigt over ham. Han er da også en af de yngste professorer på et betydende europæisk konservatorium. Niklas Sivelöv har et omfattende klassisk repertoire både som solist og som kammermusiker, men breder sig ubesværet til andre stilarter og er bl.a. kendt for sine flotte improvisationer. Her skal nævnes hans roste indspilning af egne improvisationer over Bellmans viser.

Randers Kammerorkester
Søndag d. 7. februar 2016 kl. 16
UCN Hjørring

Randers Kammerorkester er Danmarks eneste permanente professionelle kammerorkester. Orkestret spiller hvert år omkring 110 koncerter, der tæller orkester- og kammerkoncerter i Randers og det øvrige Danmark, slotskoncerter, skolekoncerter, børnekoncerter og operaforestillinger. Sammen med regelmæssige transmissioner i Danmarks Radio, en lang række cd-udgivelser og workshops har orkestret markeret sig som en vigtig institution i dansk musikliv.

Trio Passione & Jens Josef (tløjte)
Søndag d. 13. marts 2016 kl. 16.00 Hjørring Gymnasium og HF-Kursus
Hjørring Gymnasium og HF-Kursus,

Tysk klavertrio med Jens Josef (fløjte) Trio Passione har fundet et værk af Fini Henriques i håndskrift for fløjte og trio, som aldrig er blevet opført. Trio Passione og Jens Josef (fløjte) uropfører denne Kammerkvartet fra 1937.

Sverre Larsen, klaver
Søndag d. 25. september 2016 kl. 16.00
Hjørring Gymnasium og HF-Kursus,

Sverre Larsen, født 1964, er uddannet på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium som elev af Karen Lund Christiansen, hvorfra han debuterede i 1987. Efter sin debut spillede han adskillige koncerter, både som solist og kammermusiker i såvel ind- og udland, og har i forlængelse heraf medvirket i udsendelser i radio og TV.

EKSTRAKONCERT: John Damgaard, klaver
Fredag d. 14. oktober 2016 kl. 19.30
Hjørring Gymnasium og HF-Kursus,

John Damgaard afholder i samarbejde med Hjørring Musiske Skole en klaverworkshop lø/sø d. 15/16 oktober for unge klaverelever i Nordjylland.Forud for dette arrangement er aftalt en koncert med John Damgaard og Hjørring Musikforening fredag d. 14. oktober. John Damgaard har i adskillige år været docent ved Det kgl. Danske Musikkonservatorium. Han var mangeårig gæsteprofessor ved Musashino Academia Musicae i Tokyo – senest 2010. Fra 1984-2007 var han professor ved Det jyske Musikkonservatorium i Aarhus.

Trio Sono
Søndag d. 30. oktober 2016 kl. 16.00
Hjørring Gymnasium og HF-Kursus,

Julie Meile violin, Astrid Christensen bratsch, Karin Dalsgaard cello.De tre musikere mødte hinanden i DR symfoniorkestret og besluttede efter en uformel kammerkoncert i 2010 at fortsætte samarbejdet i en ny strygetrio. Efter en række koncerter med værker af Beethoven, Schumann og Mahler begyndte de et samarbejde med arrangøren og komponisten Jesper Jørgensen der har arrangeret Bachs Goldberg variationer for strygetrio. Dette førte blandt andet til en cd- udgivelse for pladeselskabet Helikon i 2014.

Trio Vivo
Søndag d. 20. november 2016 kl. 16.00
Hjørring Gymnasium og HF-Kursus,

Emil Gryesten (klaver), (Benedikte Damgaard, som blev erstattat af Tue Lautrup, Johan Krarup (cello) Klavertrioen Trio Vivo, dannet af tre gode venner i begyndelsen af 2012, har spillet i en række af Danmarks væsentlige koncertserier og festivaler (eksempelvis Kammermusikforeningen af 1868 "Natmanden", Glyptotekets Kammermusikforeningen af 1911, Copenhagen Summer Festival). Sidste sæson omfattede desuden en turné til Færøerne, og denne sæson byder på en turné til Vietnam, hvor vi deltager i et interkulturelt samarbejde med vietnamesiske musikere, spiller triokoncerter samt holder masterclasses på konservatorierne i Hue og i Hanoi.