Hjørring Musikforening fejrede 80-års jubilæum 12. marts 2023

Hjørring Musikforening fejrede 80-års jubilæum 12. marts. Det blev markeret ved en koncert med Nightingale String Quartet & Kristoffer Hyldig (piano).

Foreningen blev stiftet 1943 af en gruppe borgere i Hjørring – og foreningen har gennem årene afholdt et stort antal koncerter. Foreningens medlemstal er i dag på godt 300 medlemmer. Foreningen er derfor blandt landets største kammermusikforeninger.

80 års jubilæet blev markeret ved en jubilæumskoncert på Hjørring Gymnasium og HF Kursus med Nightingale String Quartet og Kristoffer Hyldig (klaver) . Der blev spillet værker af Messiaen, Mozart og Schumann.

Før koncerten var der musikalsk underholdning med Jens Nørholm Duo som spillede i gymnasiets foyer. Det blev en meget meget festligt dag.

Nightingale String Quartet & Kristoffer Hyldig spillede O. Messiaen (solo v/ Kristoffer Hyldig) , W.A. Mozart klaverkoncert nr. 12 A-dur og R. Schumann klaverkvintet Es-dur op. 44

Foyerstemning før koncert

Jens Nørholm Duo

Klar til at modtage publikum

Backstage hos musikerne

Borgmester Søren Smalbro
og Kaj Nørholm

Jørgen Boe (Vendsyssel Festival) og Kaj Nørholm

Pauseservering forberedes

Kristoffer Hyldig introducerer

Afslutning med musikerne

.......tak for en dejlig koncert!