NIGHTINGALE STRING QUARTET
Søndag d. 18. februar 2018 kl. 15
NB! Vendsyssel Teater
Musiksalen, Hjørring

Nightingale String Quartet har base i København og består af Gunvor Sihm og Josefine Dalsgaard, violiner, Marie Louise Broholt Jensen, bratsch, og Louisa Schwab, cello. Kernen af kvartettens identitet er en fælles passion for det fantastiske strygekvartetrepertoire, samt en stærk kærlighed til hinanden som både musikere og bedste venner. Nightingale String Quartet er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København, hvor professor Tim Frederiksen siden kvartettens dannelse i 2007 har fungeret som trofast mentor. Udover stor koncertvirksomhed i Danmark har Nightingale String Quartet turneret i bla. Kina, Rusland, Brasilien, USA, England, Tyskland, Holland, Sverige og Sydafrika. Kvartetten havde sin Wigmore Hall debut i London i januar 2014.

BRAHMS KLAVERTRIO - MOSKVA
Søndag d. 4. marts 2018 kl. 15.00
Hjørring Gymnasium & HF Kursus, Festsalen

Den russiske Brahms-trio består af Nikolaj Satsjenko, violin. Kirill Rodin. cello og Natalja Rubinstein, klaver. De har alle været vindere af store internationale konkurrencer, herunder Tjajkovskij-konkurrencen i Moskva. Der venter os en stor og betagende oplevelse.

COPENHAGEN PIANO QUARTET
Søndag d. 8. april 2018 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus, Festsalen

Copenhagen Piano Quartet er en ung klaverkvartet med base i København, men rødder i Danmark, Tjekkiet og Polen bestående af Benedikte Damgaard: violin, Kristina Fialova: bratsch, Adam Stadnicki: cello og Neel Bramsnæs Teilmann: klaver. Kvartetten er vinder af Val Tidone International Chamber Music Competition i Italien 2013 og Det Kgl. Danske Musikkonservatoriums kammermusikkonkurrence 2012 og prismodtager ved P2s kammermusikkonkurrence 2014 i København og den internationale Johannes Brahms konkurrence i Østrig 2012. I 2015 udgav kvartetten deres første CD med klaverkvartetter af dansk/ tyske Friedrich Kuhlau. CPQ er modtager af et stipendium fra Léonie Sonnings Musikfond i 2013, og Jacob Gades store legat ligeledes i 2013 samt udtaget til Den Unge Elite af Statens Kunstfond i 2015.
Gade, Liebermann, Schubert

TERESA KABAN & HENRIK BLAZEJ
Søndag d. 23. september 2018 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus, Festsalen

Duoen Teresa Kaban og Henryk Blazej har en flot musikalsk karriere bag sig – både i Krakow hvor de begge er uddannede og langt uden for Polens grænser i mere end 40 forskellige lande. De optræder med sikker professionel musikalitet på flere forskellige kontinenter og har i de seneste år også givet koncerter forskellige steder i Skandinavien. Duoen spillede i Hjørring i efteråret 2009.

MARIANNA SHIRINYAN (klaver)
Søndag d. 28. oktober 2018 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus, Festsalen

I 2006 Marianna Shirinyan hele fem priser ved ARD International Music Competition i München, og det startede hendes karriere som solist og kammermusiker. Siden har hun etableret sig som en af denne generations ledelse pianister. Shirinyan har spillet ved flere internationale festivaller vundet en række konkurrencer og priser både i Danmark, Tyskland, Frankrig og Spanien og som den første nogensinde, modtog Marianna Shirinyan i 2010 DR's nye klassiske kunstnerpris: P2 Prisen.
Gade, Liebermann, Schubert

MUSICA FICTA & BO HOLTEN
Søndag d. 11. november 2018 kl. 15
Hjørring Gymnasium & HF Kursus, Festsalen

Musica Ficta er et professionelt vokalensemble, dannet i 1996 af Bo Holten. Musica Ficta favner et meget bredt repertoire. Musica Ficta betragter arbejdet med den danske sangskat som en vigtig del af sit virke. Koncertens program sange fra den danske sangskat: C. Nielsen m.fl. ”En snes danske viser”.