Hjørring Musikforening fejrede 70 års jubilæum oktober 2013

Hjørring Musikforening fejrede sit 70 års jubilæum med reception og efterfølgende koncert med Den Danske Strygekvartet og Marianna Shirinyan søndag d. 27/10 2013.

Foreningen blev stiftet 1943 af en gruppe borgere i Hjørring – og foreningen har gennem årene afholdt et stort antal koncerter.
Foreningens medlemstal er i dag på næsten 300 medlemmer. Foreningen er derfor en af landets største kammermusikforeninger.
70 års jubilæet blev markeres ved en jubilæumskoncert på Vendelbohus Store Sal, Hjørring søndag d. 27/10 kl. 16. Ved koncerten medvirkede Den Danske Strygekvartet, som sammen med pianisten Marianna Shirinyan. spillede værker af Fauré, Ravel og Schumann.
Før koncerten afholdtes en reception på Vendelbohus, Lille Sal.

I anledning af musikforeningens 70-års jubilæum er udarbejdet en kort artikel v/ Kaj Nørholm. Klik på den blå knap  "Hjørring Musikforening 1943 - 2013"

Vendelbohus Teatersal

Jubilæumskoncerten blev afholdt på Vendelbohus, Hjørring.

Dygtige musikere til koncerten

Den Danske Strygekvartet og M. Shirinyan spillede  værker af  Fauré og  Schumann.

Velkomst

Gæsterne til receptionen blev budt velkommen   v/ Kaj Nørholm

Minder udveksles

Gode musikoplevelser gennem mange år udveksles.

Reception

Mange af forenings medlemmer deltog i reception før koncerten.

Servering

Der var lidt at skåle med inden kocnerten

Publikum ankommer

Mange af foreningens medlemmer deltog i receptionen.

Debussy - Fauré & Schumann

Den Danske Strygekvartet & M. Shirinyan spillede jubilæumskoncert.